A tökéletes éttermi honlap receptje: útmutató az étlaptól a foglalási rendszerig
![etterem_weboldal_blog_kep éttermi honlap ai kép](https://i0.wp.com/www.artonwebdesign.hu/wp-content/uploads/etterem_blog_kep-2.jpg?resize=1080%2C772&ssl=1)
Manapság már egy étterem sikere sem csak a jó konyhán, a hangulatos helyiségen, vagy a kiváló kiszolgáláson múlik, hanem az online jelenlét is nagyban befolyásolhatja a visszatérő vendégkört.
Sok étteremvezető gondolja azt, hogy elegendő egy egyszerű honlap, ahol az étlap és az elérhetőségek megtalálhatóak. Pedig egy modern vállalkozás számára a professzionális online jelenlét manapság már elengedhetetlen és egy jól megtervezett weboldal az éttermek számára is kulcsfontosságú. Képzelj el egy helyet, ahol a látogatóknak már az első kattintás után is kedvük támad beülni egy finom vacsorára!
Az étterem online megjelenése, elkerülhetetlenül hatással van a vendégek első benyomására és gyakran döntő tényező lehet abban, hogy valaki nálad vacsorázzon-e vagy máshol.
De vajon milyen elemekre van szüksége egy étteremnek, hogy igazán kiemelkedő online jelenléttel rendelkezzen? Nézzük meg lépésről-lépésre!
1. Profi dizájn és felhasználóbarát felület
Az első benyomás márpedig számít! A honlapnak nem csak esztétikusnak, de felhasználóbarátnak is kell lennie. Lényeges, hogy a navigáció egyszerűen és logikusan legyen felépítve, hogy a látogató könnyen megtalálja, amit keres. Mindig az éttermünk fő profilját helyezzük a középpontba és arra irányítsuk a figyelmet, ami a legvonzóbb szolgáltatásunk. Ha nincs házhozszállítás, de van rendezvényszervezés, vagy online asztalfoglalás, ezt már az első kapcsolatfelvétel alkalmával jól láthatóan hangsúlyozni kell az oldalunkon.
Fontos, hogy a design szerepe az, hogy kiemelje a tartalmat és nem pedig az, hogy elterelje a figyelmet róla. Ez vállalkozás típustól függetlenül igaz. Az egyszerű, letisztult design hozzáad az élményhez, nem pedig eltereli a figyelmet a lényegről.
2. Csábító étlap – a látogatók kedvence
Miért látogatnak el a vendégek leggyakrabban egy étterem weboldalára? Elsősorban azért, hogy megtekintsék az étlapon a választékot, hiszen az éttermi élmény központjában az ételek állnak. Ezért nem szabad megelégedni egy feltöltött PDF formátumú menüvel.
Egy jól felépített, képekkel illusztrált étlap nem csak étvágygerjesztő, hanem professzionális benyomást is kelt. Fontos, hogy a leírások pontosak és vonzóak legyenek, akár ételről, akár italról van szó. Ha lehetőség szerint az étteremben készült képekkel vannak bemutatva, és rövid, ínycsiklandó leírás is olvasható mellettük, akkor sokkal könnyebben meg tudjuk ragadni és meg tudjuk tartani a látogatóink figyelmét. Legyen a szöveg is közvetlen és figyelemfelkeltő, emeld ki konyhád specialitásait például így: „Friss, ropogós, helyben termesztett alapanyagokból készített paradicsomos, bazsalikomos bruschettával várunk – mint egy falat Toszkána a tányérodon!”
3. Foglalási rendszer – az online asztalfoglalás kora
Az online foglalási rendszer lehetővé teszi a vendégek számára, hogy könnyen és gyorsan, néhány kattintással foglaljanak asztalt. Ez egy olyan kényelmi szolgáltatás, ami jelentősen megnövelheti a vendégek számát. Bármilyen gyors és megbízható felület megfelel, ami lehetőséget ad különböző időpontok és asztalok választására és azonnali visszajelzést küld a foglalásról. Ez lehet egy egyszerű űrlap, felugró pop-up, vagy bármilyen egyedileg fejlesztett foglalási felület. Egy jó foglalási rendszer, ahol a vendégek pár kattintással lefoglalhatják asztalukat, aranyat ér. Ezzel időt és energiát takarítasz meg mindkét félnek.
E mellett szükséges elhelyezni a telefonszámot és a címet is, bár ma már nem elég a telefonos asztalfoglalás lehetősége, a minőségi szolgáltatáshoz.
Érdemes már a kezdőlapon elhelyezni egy „Asztalfoglalás” gombot, hogy keresgélés nélkül, rögtön oda tudjuk irányítani azokat a látogatókat a honlapon, akiknek ez az elsődleges céljuk. Ha a foglalási rendszer integrálva van a Google Naptárral, a vendégek láthatják a foglaltságot valós időben is és akár el is menthetik a saját naptárjukban rögtön a lefoglalt időpontot.
4. Vélemények és ajánlások
Integráld az oldalba a vendégek pozitív visszajelzéseit, amelyek növelik az étterem hitelességét. Egy-egy jól megfogalmazott, pozitív vélemény sokat segíthet abban, hogy új vendégeket vonzzon az éttermedbe.
Az emberek szeretik olvasni mások véleményét, mielőtt étterembe mennek, ez megerősíti őket a választásuk helyességében és biztonságot nyújt nekik, hogy megfelelő minőségű ételt és kiszolgálást kapnak, hiszen igazából egy étteremben enni bizalmi kérdés is kicsit,
Jeleníts meg néhány kiváló értékelést az oldalon, hogy az új vendégek lássák, milyen szolgáltatásban és gasztronómiai élményekben lesz részük nálad. Integrálhatod például a Google véleményeket, amiket elegánsan lehet tálalni az oldalon, így egyesítve a hitelesség és design erejét, de van lehetőség kiemelt vélemények számára is egy külön szekciót létrehozni az oldalon, amiben például a facebook oldalon kapott vélemények feltüntetésére van lehetőség.
5. A profi fotók és virtuális túra ereje
Fotók, fotók és fotók! Gyakorlatilag ez az egyik első és legfontosabb, ami meghatározza egy online felület eredményességét, a kiváló minőségű fotók, amik egy étterem esetében elengedhetetlenek, de nem csak az ételekről.
Egy képgaléria, amely az étterem belső terét, hangulatát és ételeit mutatja be, segít a vendégeknek abban, hogy képet alkossanak a helyről, még mielőtt betérnének oda és növelheti az érdeklődésüket is.
Mindezek mellet egy kép többet mond ezer szónál, különösen, ha az ételekről van szó. A friss, házilag készült ételek képei azonnal meggyőznek. Ne spórolj a profi fotózással!
Tehát mutass be képeken keresztül mindent: az étterem belső terét, a készülő ételeket, esetleg a konyhát vagy a személyzetet. Lehet készíteni rövid, egy két perces hangulat videókat, akár az ételek készítéséről, akár az étterem hangulatáról nyitvatartás alatt. De akár rövid virtuális túrát is elhelyezhetsz a honlapon (de óvatosan a méretekkel, hiszen a nagyméretű fájlok lassíthatják az oldalt).
Ha nincs lehetőséged minden ételt külön befotóztatni, akkor is érdemes legalább az étlapon szereplő fő fogások mellé egy-egy étvágygerjesztő képet készíteni.
6. Kapcsolati adatok – érthető kapcsolati információ és térkép
Minden fontos információt – cím, telefonszám, e-mail cím, nyitvatartási idő – jól látható helyen kell elhelyezni, akár külön menüpontba, google maps integrációval kiegészítve, hogy a vendégek könnyen megtalálják az éttermet.
Ez sok oldalról lemarad, pedig kulcsfontosságú. Szerepelhet az oldal láblécében minden oldal alján, de létrehozhatunk neki külön menüpontot, egy önálló oldalt is, igy egyértelmű, könnyen megtalálható, és elérhető azok számára is, akik csak spontán be akarnak ugrani egy gyors ebédre vagy vacsorára. Viszont, ha foglalás nélkül nincs lehetőség étkezni az étteremben, azt itt mindenképpen fel kell tüntetni a nyitvatartás mellett!
7. Aktualitások, hírek, akciók és rendezvények kiemelése
Érdemes ellátni az oldalt egy folyamatosan frissített hírfolyammal, amely az étterem legújabb akcióiról, eseményeiről és híreiről tájékoztatja a látogatókat. Ez segít az étteremnek abban, hogy naprakész információkkal lássa el a vendégeket.
Nem elég csak az étlapot és az itallapot megosztani, a látogatókat, hiszen érdekelhetik őket az újdonságok, aktuális akciók, kedvezmények, amik segítenek a hosszú távú elköteleződés kialakításában.
8. Blog
A blog egy olyan felület, ami elengedhetetlen egy előremutató vállalkozás számára. Egyesek azt gondolják, hogy idejétmúlt és nem eredményes, de most te is itt vagy és ezt olvasod. 🙂 A blog hasznos a vásárlói hűség, a SEO optimalizálás, az információ megosztás és a szakértelemről való meggyőzés érdekében is. Összetett és soktényezős dolog, aminek egyik eleme sem elhanyagolható.
9. Kiemelkedő SEO (Keresőoptimalizálás)
Egy jól optimalizált weboldal segít abban, hogy az étterem előkelő helyen szerepeljen a keresési eredmények között, így növelve az online láthatóságot. Ez egy többlépcsős folyamat, ami miatt érdemes szakembert fogadni, így növelhető az oldal folyamatos látogatottsága és újabb és újabb látogatók bevonzása.
10. Mobilra optimalizált, reszponzív design
Manapság a látogatók nagy része mobilról indítja a legtöbb keresést a böngészőkben és itt olvassa a legtöbb weboldalt. Ezért elengedhetetlen, hogy az éttermek oldalai is mobilbarátok legyenek, gyorsan betöltődjenek, és minden funkció és menüpont jól működjön mobil eszközökön is.
Fontos a jól olvashatóság, könnyű kezelhetőség és átláthatóság ezeken a felületeken is.
11. Közösségi média integráció
Érdemes az éttermeknek is aktívnak lenni a közösségi média felületeken, hisz itt tudnak könnyen kapcsolódni a vendégekkel és itt tudják őket leggyorsabban elérni az új információkkal. Ezért hasznos a weboldalról könnyedén elérhetővé tenni a közösségi média profilokat, és lehetőséget biztosítani az oldal tartalmának megosztására ugyanúgy, ahogy a közösségi médiában is fel kell tüntetni a mindig a weboldalak elérhetőségét.
12. Rendelés felület
Végül, de nem utolsó sorban, ha az éttermi honlapokról beszélünk, nem szabad elfelejtenünk az egyre népszerűbb házhozszállítási szolgáltatásokat sem. Ahogy az online foglalási rendszerek, a látványos menük és az esztétikus design mind fontosak egy minőségi weboldal felépítésében, úgy a házhozszállítási rendszer kialakítása is kritikus szempont lehet egy étterem online sikeréhez. A teljesség igénye nélkül néhány fontos szempont: a felhasználók könnyen és gyorsan tudjanak rendelni, megkapjanak a rendelési felületen minden információt az ételekről, kiemelten az allergén összetevőkről és valós idejű információkat, az aktuális árakról és elérhető választékról. Feltétlenül szükséges feltüntetni a fizetési és szállítási információkat is.
Tehát egy éttermi honlap sokkal több, pusztán online megjelenésnél. A fenti szempontok figyelembevételével, egy jól megtervezett és funkcionálisan felépített weboldallal, nemcsak javíthatod éttermed online jelenlétét, hanem kiemelkedhetsz a tömegből, megnövelheted az asztalfoglalások számát, új vendégeket vonzhatsz be és növelheted a vásárlói élményt, ami hosszú távú sikereket eredményez. Ha az étterem házhozszállítási szolgáltatást is kínál, ne hagyjuk figyelmen kívül ennek a nélkülözhetetlen online felületnek az átgondolt, alaposan megtervezett kialakítását sem!
Ezeknek az alapoknak a figyelembevételével már elkészülhet a tökéletes éttermi honlap terve! Ami pedig a webdesign-t illeti, érdemes szakemberrel konzultálni, hogy tényleg profin kerüljön megtervezésre és kialakításra és hogy a lehető legjobb eredményt érhessük el vele.
Ha további szakmai kérdésed lenne, vagy bizonytalan vagy pontosan mire is van szükséged a weboldaladhoz, kérlek vedd fel velem a KAPCSOLATOT!
Ha úgy érzed szükséged van segítségre, iránymutatásra saját vállakozásod webdesignjának kialakításához, vagy szeretnéd meglévő weboldaladat felfrissíteni, hogy megfelelő legyen az online jelenléted, akkor írj nekem bátran és segítek neked ebben!
Dolgoznál velem?
Ha felkeltettem az érdeklődésedet és úgy gondolod velem szeretnél együtt dolgozni, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot.
Minden partner elképzelései és igényei mások, ezért fontos, hogy mielőtt végleges döntést hozol átbeszélhessük mire van Neked szükséged!
![kirako](https://i0.wp.com/www.artonwebdesign.hu/wp-content/uploads/kirako.jpg?w=1080&ssl=1)