Terítéken a landing page típusok!
Melyik mire való?
De először is! Mi is az a landing page?
Ahhoz, hogy pontosan értsük miért van szükség többféle landing page-re (vagy landoló oldalra), fontos tisztában lenni vele, hogy mik is ezek a speciális oldalak pontosan.
A digitális marketing világában a landing page az egyik legfontosabb eszköz, hogy az érdeklődőket vásárlóvá vagy akár hűséges ügyfelekké alakítsuk. Egy landing page, az a weboldal, ahová a látogatók érkeznek vagy „landolnak”, amikor rákattintanak egy hirdetésre, egy e-mailben lévő linkre vagy egy keresőmotorban megjelenő találatra. Ezek az oldalak általában egy konkrét célra vannak tervezve, például egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére, információgyűjtésre vagy éppen kapcsolatfelvételre. Sokszor csak néhány napig, hétig, vagy hónapig futnak, de van, ami évekig, a konverziós céljuktól függően.
Egy jól működő landing oldal kizárólag a cél eléréséhez szükséges tartalmakkal rendelkezik és lehetőleg úgy van felépítve, hogy a látogató figyelmét terelve, az érdeklődést fenn tartva, eljuttassa őt a konverziós célunkhoz, legyen az akár értékesítés vagy hírlevél feliratkoztatás.
A landing page-ek rendkívül fontos eszközök egy vállalkozás számára. Lehetővé teszik számunkra, hogy célzottan kommunikáljunk a látogatóinkkal és az érdeklődőinkkel, maximalizálva ezzel a konverziót és növelve az ügyfél elkötelezettséget. Mindig gondolj a célközönségedre és arra, hogy milyen üzenetet szeretnél átadni nekik, és válaszd ki a megfelelő landing page típust a legjobb eredmények érdekében!
Hát akkor lássuk, milyen típusai vannak és mutatok mindegyikre 2 különböző területről példát, hogy hogyan használhatjuk őket például vendéglátóként vagy pszichológusként!
1. Információs Landing Page
Ez a típusú landing page az, ahol alapvető információkat osztasz meg a látogatóiddal egy adott szolgáltatásodról, rendezvényedről vagy eseményedről. Itt a hangsúly a vizuális tartalmon, mint a képeken, videókon és az ételeken, szobákon vagy szolgáltatásokon van.
Általában közösségi médiából, e-mail hírlevelekből vagy organikus keresésből lehet becsatornázni ide az érdeklődőket, akár egy egyszerűbb hirdetés útján is.
Főleg képeket, videókat és szöveges tartalmat tartalmaz, mely bemutatja az adott szolgáltatást, terméket vagy rendezvényt. Egyértelmű címmel és alcímekkel, valamint rövid, lényegre törő leírásokkal rendelkezik.
A konverziós cél általában, hogy átirányítjuk az oldalunkra az érdeklődőt egy gombbal, hogy több információt kaphasson.
Vendéglátásban alkalmazhatjuk új étterem megnyitása, új online rendelési lehetőség, vagy szezonális menü bemutatása, egy exkluzív rendezvény promóciója esetén.
Pszichológus esetében rövid bemutatkozáshoz, szakmai végzettségek, specializált területek (pl. családi tanácsadás, gyermekpszichológia stb.) bemutatásához, vagy egy bemutató videóhoz is alkalmas. Cél lehet az időpont egyeztetés, vagy átirányítani a látogatót weboldalra.
2. Regisztrációs Landing Page (opt-in oldal)
Talán ez az egyik legismertebb és leggyakrabban használt landing oldal, amivel már szinte mindenki találkozott. Ezt a típust akkor alkalmazzuk, ha az érdeklődőket regisztráltatni szeretnénk egy eseményre, szolgáltatásra vagy hírlevélre. Az oldal célja, hogy a látogatóink a lehető legkevesebb lépéssel tudjanak regisztrálni. Űrlapok, gombok és rövid instrukciók átgondolt használatával tudjuk elősegíteni ezt.
Az érdeklődők hírlevél feliratkozási felhívásokból, közösségi média eseményekből vagy promóciós e-mailekből érkeznek legtöbbször.
Vendéglátásban való alkalmazása lehet például egy kóstoló eseményre, kulináris workshopokra vagy hírlevélre való feliratkozás
Pszichológus esetében cél lehet a bejelentkezés egy előadásra, workshopra vagy online konzultációra.
3. Akciós Landing Page
Ez is egy nagyon elterjed és már jól ismert landing page típus. Leggyakrabban webshopoknál és online termékek értékesítésénél találkozunk velük. Az akciót, kedvezményt kínáló landing oldal esetében, a látogatónak egy konkrét kedvezményes ajánlatot kínálsz, pl. rövid eljáratú akciók, bevezető kedvezmények egy új termékre, szolgáltatásra, készlet kisöprés, szezonális kiárusítás.
Leggyakrabban fizetett hirdetésekből, akciókat hirdető e-mailekből érkeznek a látogatók, de egy jól felépített közösségi média kampány, vagy egy facebook csoport is alkalmas rá, hogy az érdeklődőket ide tereljük.
Fontos, hogy egyértelmű címet adjunk az oldalnak, amely az akciót hirdeti, képek az ajánlatról és egy „Megveszem most” vagy „Érdekel” típusú gomb, amely a vásárlási oldalra vagy a foglalási űrlaphoz irányít.
Vendéglátásban való alkalmazása: Szezonális kedvezmények, last minute akciók, happy hour, vagy speciális vacsoraajánlatok, online rendelési felületen akciós napok, vagy ételek ajánlata.
Pszichológusnál például kedvezményes első alkalom, vagy speciális induló kedvezmény egy csoport terápiára.
4. Termék/ Szolgáltatás Landing Page (Sales page)
Ebben az esetben az a cél, hogy a látogatót meggyőzd egy adott (sokszor egy új, bevezetés alatt álló) termék vagy szolgáltatás értékéről. Sokszor ezek csomagajánlatok, amik választási lehetőséget biztosítanak egy basik és egy prémium termék ajánlat között. Általában a szolgáltatás/termék értékétől függ a landing oldal hossza. Minél nagyobb értékű a termékünk, annál hosszabb a meggyőzési folyamat. Tehát az oldal felépítése szempontjából nem mindegy, hogy egy Karib-tengeri utat, vagy egy 2 fős romantikus vacsorát akarunk eladni. Az oldalon érdemes feltüntetni korábbi pozitív értékeléseket és vevői véleményeket, továbbá a termék/szolgáltatás előnyeinek bemutatása elengedhetetlen, esetleg összehasonlító táblázatok segíthetnek a látogatónak megérteni, hogy miért válassza az adott terméket vagy szolgáltatást.
Legtöbbször azokból a forrásokból érkeznek az érdeklődők, ahol egy új terméket vagy szolgáltatást próbálnak népszerűsíteni mint például a fizetett hirdetések, blogbejegyzések vagy influencer ajánlások, de jöhetnek social media posztokból, esetleg egy jól karbantartott facebook csoportból is.
Vendéglátásban is jól lehet használni ezt a típust új szolgáltatási csomagok bemutatásához. Ilyen például rendezvény szervezés, esküvők teljeskörű lebonyolítása, szállásfoglalás esetén túravezetés biztosítása, borkostoló túra szervezése a szálloda vendégeinek, stb…
Pszichológus esetében egy új terápiás módszernek vagy programnak a promóciója, mint például, csoport terápia, pszihoterápia, párkapcsolati terápia bevezetése és megismertetése.
Tehát, a landing page-ek különböző típusai különböző célokat szolgálnak és ennek megfelelően különböző forrásokból érkeznek rájuk a látogatók. A design és a tartalom is a céljuknak megfelelően van kialakítva, amit érdemes szakemberrel megterveztetni, hogy valóban konvertáljon. Fontos, hogy minden esetben egyértelmű, közvetlen és a látogatót az adott cél felé irányító legyen az üzenet, a tartalom és a felépítés is.
Ha további szakmai kérdésed lenne vedd fel velem a KAPCSOLATOT!
Ha úgy érzed szükséged van segítségre egy professzionális landing page webdesignra, akkor írj nekem bátran és én segítek neked ebben!
Dolgoznál velem?
Ha felkeltettem az érdeklődésedet és úgy gondolod velem szeretnél együtt dolgozni, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot.
Minden partner elképzelései és igényei mások, ezért fontos, hogy mielőtt végleges döntést hozol átbeszélhessük mire van Neked szükséged!