Tartalommarketing alkalmazása a vendéglátásban
A vendéglátóipar talán az egyik legdinamikusabban fejlődő ágazat, ahol a kreativitás és a vendégközpontú hozzáállás nélkülözhetetlen. Ebben a versenyekkel teli világban a tartalommarketing nem csupán egy eszköz, hanem egy stratégiai előny is lehet a vállalkozások számára, ami segít kitűnni a tömegből, és erősíti a vendégekkel való kapcsolatot.
Mi is az a tartalommarketing?
A tartalommarketing nem csak egyes marketing eszközök használatát jelenti, hanem a tartalmak összes felületünkön való szervezett megjelenését és startégiai elhelyezését. A jól megtervezett tartalmak a különböző platformokon egymásra épülnek, illetve kiegészítik egymást és összekapcsolódnak. Ilyen például, amikor megírunk egy blog bejegyzést, ezt kiposztoljuk a social media felületeinkre és blog értesítőt is küldünk a hírlevél feliratkozóinknak róla.
A jól megírt és célcsoportra szabott tartalmak növelik az éttermek, kávézók és bárok láthatóságát, miközben hozzájárulnak az ügyfelek lojalitásának erősítéséhez De hogyan is tudod a legjobban kihasználni a vendéglátás területén a tartalommarketing adta lehetőségeket?
1. Miért fontos a tartalommarketing a vendéglátóiparban?
A tartalommarketing lényege, hogy értéket kínáljunk az ügyfeleknek, informáljuk és szórakoztassuk őket, miközben építjük márkánk hírnevét és elkötelezettséget iránta. A vendéglátásban különösen fontos ez, hiszen itt az emberek élményeket keresnek. Egy jól megírt blogbejegyzés, egy figyelemfelkeltő poszt vagy egy elgondolkodtató videó közvetlenül befolyásolhatja azt, hogy hol és hogyan döntenek az étkezésről vagy a szállásról az emberek.
2. Hogyan alkalmazható a tartalommarketing?
A tartalommarketinget az alábbi eszközök használatával tudod hatékonyan kihasználni. ezeket nem kell feltétlenül mind egyszerre alkalmazni, de érdemes kikísérletezni, melyek a számodra leghatékonyabb platformok és módszerek.:
Blogok és cikkek: Információs és oktató jellegű tartalmak, háttértörténetek, éttermek esetében receptek, kulisszatitkok a konyháról, vagy a szálláshelyek esetén látványosságok, tippek az utazáshoz, helytörténeti érdekességek kiválóan szolgálják az érdeklődés felkeltését.
Közösségi média: A friss hírek megosztása, program ajánlók, pillanat képek a napi ajánlatról, a szállásról és annak környezetéről, akciók vagy éppen vendégek visszajelzéseinek megosztása közösségi médián keresztül növeli a láthatóságot és az interakciókat.
Videós tartalmak: Konyhai belsőképek, pincér trükkök bemutatása, „hogyan készül” típusú videók vagy egy napi körséta, illetve a személyes bejelentkezések bevonják a nézőt, és személyesebbé teszik a vendéglátóhelyet.
E-mail marketing: Hírlevelekkel tarthatjuk a kapcsolatot vendégeinkkel, értesíthetjük őket újdonságokról, eseményekről vagy különleges ajánlatokról. Küldhetünk nekik blog értesítőt és egyedi ajánlatokat is, ha jól szegmentáltak a feliratkozók.
3. Mire figyeljünk tartalommarketing során?
Célközönség ismerete: Ismerjük fel, hogy kik a vendégeink és mi érdekli őket leginkább. Milyen korosztályba tartoznak, milyen érdeklődési körük van, milyen a családi állapotuk. Készítsünk célcsoport profilt magunknak, hogy közvetlenebbül és személyre szólóbban tudjunk kommunikálni. Így sokkal hatékonyabban és eredményesebben ér célba az üzenetünk.
Minőségi tartalom: Legyen érdekes, hasznos és releváns a tartalom, ne csak töltelék legyen. Fektessünk bele energiát, hiszen ezzel tudjuk megszólítani a célcsoportunkat. Fontos a rendszeres jelenlét, de néha elég egy story posztban egy pillanatkép, egy ételfotó, hogy fenn tarthassuk a figyelmet.
SEO optimalizálás: A keresőoptimalizált tartalom segít abban, hogy potenciális vendégek könnyebben ránk találjanak ránk online. Ha van rá mód, bízzunk meg vele egy szakembert, hiszen ő gyorsabban és eredményesebben tudja ezt megcsinálni.
Mérhetőség: Használjunk analitikai eszközöket a tartalom teljesítményének mérésére és a stratégia finomhangolására. Minden platformnak vannak statisztikái, amiből láthatjuk mely tartalmaink a legeredményesebbek, illetve a google analitycs (GA4) használata a weboldalunkon elengedhetetlen, hogy lássuk hová érkeznek a látogatók és milyen tartalmaink a legeredményesebbek.
4. Miért jelent értéket a tartalom?
A vendéglátóiparban a tartalom nem csak informál, hanem építi a márkát és elkötelezettséget is generál. Egy jól megfogalmazott történet vagy egy lenyűgöző képsor hozzáadhatja azt a pluszt, amire a vendégek emlékezni fognak, és ami miatt visszatérnek.
A tartalommarketing tehát nem csak egy marketingeszköz a vendéglátás terén. Életre kelti a márkát, és olyan értékeket közvetít, amelyek meghatározóvá válhatnak egy vállalkozás sikerében. Az éttermektől a kávézókig, a szállodáktól a bárokig, mindenki számára elérhető ez a lehetőség, hogy saját történetével, egyedi hangvételével kitűnjön a vendéglátóipar színes világában.
Ha további szakmai kérdésed lenne, vagy bizonytalan vagy pontosan mire is van szükséged a weboldaladhoz, kérlek vedd fel velem a KAPCSOLATOT!
Ha úgy érzed szükséged van segítségre, iránymutatásra saját vállakozásod webdesignjának kialakításához, vagy szeretnéd meglévő weboldaladat felfrissíteni, hogy megfelelő legyen az online jelenléted, akkor írj nekem bátran és segítek neked ebben!
Dolgoznál velem?
Ha felkeltettem az érdeklődésedet és úgy gondolod velem szeretnél együtt dolgozni, kérlek vedd fel velem a kapcsolatot.
Minden partner elképzelései és igényei mások, ezért fontos, hogy mielőtt végleges döntést hozol átbeszélhessük mire van Neked szükséged!